Sunday, December 11, 2011

What I want for New Year is... ( A Wishlist)

Assalam. Hey readers, I'm back again. Dah cakap kan hari tu aku akan slowly update blog time2 cuti ni untuk memenuhkan masa lapang aku ? So, there's no need to panjang lebar. So, today entry agak menarik sebab berkaitan minat dan hobby aku, titled 'A Wishlist'. Why wishlist ? Sebab aku ada keinginan sangat2 untuk mendapatkan beberapa benda berkaitan hobi aku ni. Benda yang amat aku minat sepanjang hidup aku dan aku akan berasa puas kalau aku dapat salah satu, or more better, both of it. Sangat lama mengidam dan sangat lama survey, tak habis2 asyik survey 2 benda ni jek. So, here we go, this is it, the things I've always wanted:




Memang ngidam sangat ( sebenarnya aku nak design ala2 ZV- Zacky Vengeance from Avenged Sevenfold, tapi kena tengok harga jugak lah walau design ala2 jek. Dapat design ala2 Slash from Guns 'N' Roses punya pun oke lah haha. Actually aku tak kisah design macam mana pun, janji gitar eletrik, yang penting head tak macam design Fender Stratocaster )

Design Zacky Vengeance from Avenged Sevenfold

Style tak ? Haha !

Of course tak complete lah kalau beli gitar, amp ( amplifier ) takda. Mana ada bunyi kalau main gitar eletrik camtu jek ( nama pun gitar eletrik haha ! ). So here's pelengkap barang ni:



Kalau boleh, nak siap sekali dengan gadget, tapi hehe, aku takda lah pro mana, baru jek semi-pro, so malu lah pulak nak pakai2 gadget. Plus, lain lah kalau aku nak recording ke, buat show ke, jamming ke; ni just making cover song biasa2 jek. Aku baru jek nelajar2 nak buat lagu. InsyaAllah nama lagu dah ada, lyrics sikit2 dah ada, music arrangement dah ada, lead guitar part ready; tinggal nak buat lagu jek.   - End of first wish -   


   Second wish is, of course is a everybody's favorite wish and must have; a DSLR camera full package, tak kira lah whether it is Nikon brand or Canon brand, yang penting DSLR camera. Huhu, benda ni lagi lah, aku dah lama sangat mengidam sejak zaman sekolah menengah lagi, when I first time saw my friends and my teacher used this thing and the picture they took, oh my, ohsem ! Smart, style, cantek dan menarik derr ~ Terus masa tu in my thought, if I would have this one, it would be such an amazing moment tapi masa tu keadaan tak mengizinkan. My parents taught me to have what I want by my own effort ( pakai duit sendiri lah ! ), takda nak support2 sangat and nak manja2. Benda penting takpe. So, now it's the time ( maybe ? ), and I must work for it until i get it. Tak dapat sekarang, later tapi dalam masa terdekat from now haha. Cakap panjang pun tak guna, here it is the DSLR camera:



Dapat yang basic macam D3100 pun oke lah, lagi pun aku bukan nak photo shoot apa pun, just nak memantapkan skills yang aku belajar, BUKAN NAK POYO. Aku tak perlu menggila menghabiskan duit beli itu ini untuk camera, just apa yang boleh jelah.


Minat aku both pada music and photography, seimbang kedua - duanya. Tapi recently ni, aku lebih banyak habiskan masa pada music. Almost everyday aku practice main gitar, perfecting every way of it. Macam2 lagu aku belajar, macam2 note and chord aku belajar, macam2 tab aku belajar ( from bass tab to lead guitar tab to guitar pro ) and macam2 music aku cuba main. Minat pada music makin mendalam kebelakangan ni ( thanks to Avenged Sevenfold - best band ever dan paling aku minat dan respect ! - yang banyak beri inspirasi pada aku untuk gila2 belajar gitar, semuanya secara sendiri ) dan disebabkan itu, aku masih tak decide nak beli yang mana satu. Everything's now bergantung pada last survey aku next year bila elaun degree sem 3 ( RM 3800 ) memasuki akaun Bank BSN aku dan bila aku dah plot money flow dengan baik haha !   - End of second wish -   


Well, aku tak perlu fon mahal2 ( sebab aku dah ada yang mahal, first fon aku yang sangat mahal - Nokia C6-01 8 megapixel HD Camera worth RM 900 ! - haha ! ), baju mahal2 ( puas pakai branded ) dan berlambak - lambak, makan mahal2 ( aku dah puas makan mahal2 dan macam2, tolak yang haram kayu dan batu jek haha ! ) di tempat bukan2 dan membazir duit ke arah yang tak berfaedah. Sekarang ni aku apa yang aku perlu ialah sesuatu yang betul2 berfaedah pada aku dan merupakan minat aku, bukan bila dah beli terbiar macam tu jek ( beli sekadar nak TUNJUK LAGAK ). Itu sebab sekarang aku nak beli apa pun aku siapkan wishlist dulu, plan, survey than off I go to get those thing. Macam apa yang aku buat sekarang. Settled semua ni, aku nak have a holiday puas2, nak merayap Singapore, Perlis - Kedah - Penang dan sekitar Kuala Lumpur. I'm so glad berada di Institut Pendidikan Guru ( yeahh ! ) dan sangat berbangga menjadi guru haha ! ( ada udang di sebalik mee hekhek ! ). So, itu lah wish list aku yang sangat2 aku mahukan dari zaman sekolah menengah sampai sekarang. Mintak dekat mak bapak memang tak dapat lah benda macam ni; nak, usaha sendiri. Haha. Oke folks, got to go. Later. Wasalam... xD



AAMA
p/s:
Harga Epiphone Les Paul Express electric guitar- RM 750
Harga Amp Ibanez IBZ10G guitar combo amplifier- rm 330
Fender guitar string 150xl nickel plated- 30
Total= RM 1100
dengan gadget= RM1200 )

Harga DSLR- around RM 1800 ( harga market sekarang )

Budget aku- RM 1800... Mana lagi bebaloi ? huhh ==' bergantung pada minat jugak ni. Survey lagi lah haha ! xD

No comments:

Post a Comment